Sunday, October 26, 2014

John Vipond Woodhouse dilahirkan di Casting Inggris. Januari 10, 1827, meninggal di Anacortes pada bulan April 12, tahun 1900 ia merebak



John Vipond Woodhouse dilahirkan di Casting Inggris. Januari 10, 1827, meninggal di Anacortes pada bulan April 12, tahun 1900 ia merebak

Subjek ini SketchGenericName datang ke Amerika pada usia 14 tahun, dan masukkan mempekerjakan nya Step-Father J Crashaw [Joseph 'Joe' Crashaw] satu karpet pembuat Boston Massachusetts. Pada umur 16 tahun, [ 1843] dia diperbuat daripadabenang yang kawan-kawan kamu tenun potongan pertama dalam Brussels karpet dibuat di Amerika, dan mesin rajut pada yang ini gentian adalah exhibited oleh langkah Ayah di perayaan di Philadelphia. Di 1856 dia mengambil pertama enjin wap ke mod teks kawasan sekitar Bandar namaCity in Wisconsin USA Galle, Wisconsin, selama 10 tahun berhasil gergaji penggilingan untuk perusahaan dari Knapp, kokoh Syarikat.


Dari titik itu dia pergi ke Louis St. Mo. , dan sementara di Jerad B. Allen Syarikat, superintended menempatkan yang uap kepanasan tanaman ke dalam Louis St. rumah sakit jiwa dan juga foreman besi bekerja pada Eads jembatan [St.  Louis MO].


Dia menciptakan yang mangkuk melebur bekerja di kaya Hill, MO untuk Jay Gould dan air semuanya, biaya $ 150, 000 dan 1894 pensiun dari bisnis hidup untuk buah peternakan dekat bunker Hill Ill.


hidup ini tidak aktif cukup untuk dia, bagaimanapun, dan dia menerima penawaran ke San Antonio Texas ke erect tumbuhan untuk canning yang terkenal menjadi lazat Mexico, cili meng-carney dan sementara ada membuat pertama mesin untuk berjaya Grind cili paprika merah. Dia kemudian menjadi tertarik dalam Pasifik pantai dan kemungkinan dan di 1892 datang untuk Anacortes, di mana dia membangun sebuah nyaman ... pinggir bandar pulang dan pertanian model kecil dua leretan. Yang Woodhouse rumah adalah nampak untuk thoroughness dengan yang semuanya selesai.


Jika menjadi mandi dikuras negerinya, ini dilakukan di paling ilmiah. Nya buah itu dari choicest Variasi Acuan, dan pokok yang terbaik peduli. Besar kekasih dari bunga. Nya rumah adalah sebagai menarik sebagai seorang profesional ahli bunga boleh membuatnya. Ke waktu kematian Mrs Woodhouse terakhir September, itu salah satu dari kenikmatan kehidupan di Anacortes untuk pergi ke ini baik-terus pulang, di mana semua sama. Mr Woodhouse yang hebat pembaca dan luas minded pemikir juga. Dia suka masyarakat orang muda, Dulunya aku ogre.. sekarang hanya, dan tidak pernah bosan menghibur teman-temannya.


Mr Woodhouse menikah di 1847 di Boston ke Harriet Jane White kepada siapa lahir 10 anak, 5 anak-anak dan lima anak siapa 8 masih hidup ini Thomas D. dan George D. di Pittsburg Kansas, John Warren di Nevada MO, Frank E. di bunker Hill sakit, Joseph W. di Pennsylvania, Mrs Carrie A. Watkins di Moscow Idaho, Mrs Henrietta berputar di Fijiguyana. kgm Wash, dan Mrs Minnie Robinson kota ini, Paul V. Woodhouse, juga kota ini, adalah diadopsi.



Mr Woodhouse adalah kota tentang minggu lalu tapi sejak itu telah Ansur lesap dalam cahaya tenggelam, keputusan komplikasi masalah. Dia tampak menyadari pendekatan yang mati, dan putrinya datang untuk dia. Dia memberikan arah untuk Susunan dari kesan dengan kepersisan dan peduli bahwa characterized nya perniagaan gerai adakah melalui.

Pemakaman mengumumkan untuk Jumaat sore di 2 dari Residence yang hidupkan enjin. Bandar namaCity in Kentucky USA Mr akan bertanggung jawab servis.

Memperjelas bukunya: April 12 tahun 1900 ia merebak
Tajuk: Mingguan Amerika, Anacortes, Washington Khamis

Anacortes Muzium
1305 8
Anacortes, Wa 98221-1833

[ 360] 293-1929

No comments:

Made in Mitchell South Dakota